måndag 20 oktober 2008

Nystart

Som ni kanske märkt så har jag gjort om lite på bloggen. Den ska från och med nu handla mer om min träning i allmänhet. Varför jag väljer att skriva om min träning är främst för att få mig själv mer fokuserad och att ta min träning på allvar, men också för att ge folk en uppfattning om vad man kan göra för att må bättre och förhoppningsvis se bättre ut. Jag kommer (förmodligen) göra massa misstag på vägen, men det är ju av dem man lär.

Mitt mål med tränandet är att gå upp i vikt. Något jag har haft ganska stora problem med hela livet. Jag vill absolut inte se ut som en bodybuilder, men när man är ute och handlar kläder och "S" är en för stor storlek för dig i många plagg börjar man såklart fundera på vad man kan göra åt saken.

Jag är 180cm lång och vägde innan sommaren 2008 ca 62kg på gymmets våg. nu ett halvår senare står den vågen på 67,5kg vilket jag såklart är jätteglad över. men min ideal vikten ligger runt 75kg och innan den är nåd är jag inte nöjd.

Jag tränar för närvarande på Gym och sim. Ett superbra stort gym som invigdes 2006.
Men förhoppningarna är att kunna träna hemma, då jag, min bror och farsan bygger ett eget litet skrotlyftarrum hemma. vilket ni förhoppningsvis ikväll kommer få se bilder av.

Inga kommentarer: